گفتگو با رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در برنامه صبح تازه شبکه باران

علی مقصودی رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت با حضور در برنامه صبح تازه شبکه باران بر لزوم توجه به به تفکیک از مبدا و بازیافت زباله تاکید کرد.

به گزارش امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت؛ در برنامه صبح تازه شبکه استانی گیلان “باران” که در روز یکشنبه ٢٩ مرداد ١۴٠٢ برگزار شد، مقصودی رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در خصوص عملکرد سه ماهه این سازمان توضیحاتی را ارائه و از گیلانیان به ویژه شهروندان رشت درخواست کرد تا با تفکیک زباله از مبدا به کاهش هزینه های مدیریت پسماند و پایداری طبیعت کمک نمایند.

وی در این برنامه با اشاره به عقد قرارداد همکاری با شرکت های پیمانکار برای جمع آوری پسماند خشک در مناطق پنجگانه شهر رشت افزود : شهروندان بر اساس نقشه های مناطق و جداول زمانبندی با مراجعه به سایت این سازمان می توانند از روز های حضور خودروهای جمع آوری پسماند خشک در منطقه خود مطلع شده و با تفکیک زباله نسبت به تحویل به شرکت ها اقدام نمایند.

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری با اشاره به اینکه در این خودرو ها موسیقی مخصوص با عنوان مامور نجات زمین پخش می شود گفت : تمامی خودرو ها دارای بنر و نام بوده و حتی بر روی آنان سیستم اطلاعات جغرافیایی نصب است و اکنون میدانیم که کدام خودرو در چه منطقه و خیابان و با چه سرعتی در حال حرکت می باشد.

مقصودی با بیان اینکه شهرداری بابت جمع آوری پسماند خشک بودجه ای برای خود پیش بینی ننموده است گفت : شهرداری رشت هیچگونه رقابتی با بخش خصوصی نخواهد داشت و شرکت های طرف قرارداد با این سازمان موظف اند در صورتی که شهروندان حتی تمایل به فروش پسماند های خشک جمع آوری شده خود دارند در درب منزل از آنان این اقلام را خریداری نمایید.

رییس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت با اشاره به اینکه ١٣٠ گاراژ بصورت رسمی و غیررسمی در شهر رشت فعالیت می‌کنند گفت : متاسفانه در ادوار گذشته مجوزاتی به این گاراژ ها اعطا شد اما با حمایت های شهردار محترم به دنبال در اختیار گرفتن زمینی جهت احداث شهرک بازیافت هستیم تا نسبت به تجمیع و ساماندهی این مراکز جمع آوری پسماند خشک اقدام نماییم.

وی در پایان ضمن درخواست اکید از شهروندان محترم افزود : تنها خواهش ما از شهروندان حتی در صورت عدم ارائه پسماند خشک به خودروهای جمع آوری، تفکیک پسماندهای تر از خشک و جدا کردن آنها در کیسه های مجزا است تا در این صورت تفکیک از مبدا به مقوله ای فراگیر برای جامعه تبدیل شود.

این گزارش می افزاید با توجه به گستره موضوعات و وظایف سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت، مقرر است در روز های یکشنبه هر هفته نسبت به ادامه گفتگو در این برنامه زنده تلویزیونی اقدام گردد.

 

 

  نظرات