کارگروه مدیریت پسماند استان برگزار شد

جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان با حضور اعضای و مدعوین مرتبط در محل سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری به ریاست معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استاندار و به دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.
به گزارش امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مدیریت پسماند شامل آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اجرا، وضعیت مشارکت عمومی و تولیدکنندگان انواع پسماند و معضلات ویژه مرتبط با پسماند برگزار شد.
در این جلسه گزارش فرمانداران و ادارات کل مرتبط مطرح شد و معضلات مطروحه جهت بررسی بیشتر و یا صدور دستورات مقتضی مد نظر قرار گرفت.

در ادامه باتوجه به مشکلات ویژه و خاص محدوده مرکزی استان در زمینه مدیریت پسماند با گزارش تصویری همراه با جزئیات توسط شهرداری رشت تشریح و دستورات پیگیری لازم صادر گردید.

مسعود کاظمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این جلسه با تأکید بر اینکه موضوع مدیریت پسماند بعنوان اولویت جدی دولت و دستگاه‌های استانی، همواره نیازمند عزم جدی مسئولان مرتبط است، گفت: باتوجه به تأکیدات مکرر استاندار محترم، بطور روزانه پیگیری‌های متعددی و در وجوه گوناگون این معضلات انجام می‌پذیرد و در قالب جلسات متعدد و منظم هفتگی سازماندهی، اقدامات و رفع معضلات پیگیری می شود.
علیهذا با ابلاغ تأکید به فرمانداران محترم مبنی بر نظارت و کنترل مسائل ویژه پسماند شهرستان، از جمله تفکیک از مبدا و کنترل معضلات مراکز دفن پسماند، مقرر گردید گزارشات مرتب و با هدف رشد اقدامات می‌بایست از مدیران اجرایی اخذ گردید و رصد آنها بطور خاص به مرحله اجرا درآید.
در انتها جلسه، با  جمع‌بندی مباحث مطروحه و استماع کارشناسی و اجرائی، مصوباتی اعلام که مقرر گردید از دستگاه‌های مربوطه اجرایی طی روزهای آتی بطور جدی پیگیری گردد.

  نظرات