نصب دستگاه شریدر با هدف خورد کردن (چیپس کردن) لاستیک هاى مستعمل در دفنگاه سراوان

نصب دستگاه شریدر با هدف خورد کردن (چیپس کردن) لاستیک هاى مستعمل در دفنگاه سراوان

یک عدد دستگاه شریدر در دفنگاه سراوان رشت نصب و راه اندازی شد.

به گزارش امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت؛ محمود بهرامخواه معاون پردازش و دفع پسماندهای سازمان با اعلام این خبر گفت : در راستای ساماندهی لاستیک های دپو شده در محل دفن زباله سراوان، طی قراردادی که با یکی از پیمانکاران منعقد گردیده بود برای سرعت بخشیدن به فرآیند کار یک دستگاه شریدر جهت چیپس کردن لاستیک های مستعمل نصب و راه اندازی شده است.

بهرامخواه با اشاره به اینکه سالهاست شاهد دپوی تعداد زیادی لاستیک مستعمل در دفنگاه سراوان می باشیم گفت : با توجه به حجم زیاد و هزینه های حمل و نقل با این شیوه هزینه های حمل تا حدود ده برابر کاهش یافته و بازیافت آن مقرون به صرفه می باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت این دستگاه جهت خورد کردن لاستیک ها حدود بیست تن در روز می باشد گفت : دو نفر نیروی انسانی جهت فرآیند کار استفاده می شود که با این شیوه کلیه لاستیک ها تا دو ماه آینده خورد شده و جهت بازیافت به کارخانجات مربوطه ارسال و برای سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت نیز ایجاد درآمد می گردد.

با توجه به ارزش مواد بازیافتی از لاستیک های خورد شده به عنوان مواد اولیه در صنایعی چون قیر، سوخت، چمن مصنوعی و… استفاده می گردد.

  نظرات