همکاری دستگاه ها با یکدیگر منجر به انسجام مدیریتی و بهبود عملکرد در مدیریت پسماند می شود

مجید عزیزی، ریاست شورای اسلامی شهرستان رشت با حضور در سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت عنوان کرد:
همکاری دستگاه ها با یکدیگر منجر به انسجام مدیریتی و بهبود عملکرد در مدیریت پسماند می شود.
به گزارش امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت؛ مجید عزیزی عضو شورای اسلامی شهر رشت با حضور در سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت با علی مقصودی ریاست این سازمان به گفتگو پرداخت.
عزیزی مباحث مدیریت پسماند و انتظارات مردم از مجموعه مدیریت شهری را حائز اهمیت برشمرد و افزود : وضعیت تفکیک از مبدا می تواند بهتر باشد و می بایست این حوزه تقویت گردد.
وی با اشاره به اینکه مشکلات اعتبار به ویژه جهت تامین مخازن می بایست در لایحه بودجه ای شهرداری بهتر دیده میشد گفت: البته باید به سمت کاهش تولید زباله حرکت کنیم که این امر مستلزم همکاری دستگاه های مختلف از استانداری تا شهرداری، صدا و سیما و دستگاه های فرهنگی است.
عزیزی احداث زباله سوز را با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی گیلان، موضوعی پرمبحث  دانست و گفت : با توجه به بررسی هایی که به انجام رسانده ام حتی زباله سوز تهران نیز مشکلاتی را به وجود آورده و نباید صرفا به زباله سوز اکتفا کرد.
در این جلسه علی مقصودی ریاست سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت نیز با اشاره به وضعیت رفت و روب شهر گفت : روزانه در سه نوبت شب، صبح و عصر در شهر رشت زباله جمع آوری می شود که در کمتر  شهری چنین اقدامی رخ می‌دهد و همین امر منجر به افزایش هزینه ها و استهلاک ماشین آلات و فشار مضاعف بر نیروی انسانی شده  است و از مردم تقاضا داریم تا صرفا در یک مرحله و فقط ساعت نه شب زباله های خود را بیرون از منزل و اماکن بگذارند.
رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت با بیان اینکه در طی سالیان متمادی از مبحث هزینه کرد در امور فرهنگی غفلت شده است گفت : برای پیشگیری از مشکلات و کاهش هزینه‌های حمل و دفع پسماند، درصد مشخصی از بودجه مدیریت پسماند می بایست در زمینه مسائل فرهنگی سرمایه گذاری می شد افزود : در چهار ماه اخیر تا کنون ششصد و چهل و یک هزار پیامک برای شهروندان محترم رشت ارسال و پانصد بنر سایز واتربند نیز در مناطق پنجگانه شهر نصب گردیده است تا از این طریق بتوانیم مردم را بیشتر  همراه کنیم.
وی وجود دفنگاه را بر اساس حلقه های مدیریت پسماند الزام آور خواند و گفت :  در کنار تولید کود آلی، زباله های ریجکتی باید یا در زباله سوز از بین برود یا بصورت بهداشتی در لندفیل بهداشتی دفن شود.

  نظرات