سازمان مدیرت پسماندهای شهرداری رشت

سازمان مدیرت پسماندهای شهرداری رشت

پسماند و رشت

پاکسازی و امحا گونه غیربومی و مهاجم سنبل آبی از تالاب عینک

  • جمع آوری ادواری گیاه #سنبل_آبی توسط نیروهای زحمتکش رفت و روب سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت ادامه دارد.

    به گزارش امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت؛ پایش و کنترل توده های سنبل آبی در تالاب عینک رشت ادامه داشته و با رشد و تکثیر پیش از تشکیل توده های حجیم و بصورت ادواری توسط نیروهای پاکبان جمع آوری و امحا می گردد.

    سنبل آبی گونه گیاهی منطقه آمریکای لاتین و رودخانه آمازون است که در کشور ایران به عنوان گونه گیاهی غیر بومی و مهاجم محسوب شده که با تکثیر سریع از طریق استالونهای خود می‌تواند سطح وسیعی از مناطق تالابی را پوشانده و عمل اکسیژن رسانی و روند طبیعی بوم سازگان های تالابی را مختل نماید.
    این گیاه نخستین بار در سال ١٣٩٠ در تالاب عینک رشت مشاهده شد و بر اساس مطالعات صورت گرفته تا ٣٠ سال بذر آن در محیط های آبی امکان رشد مجدد می یابد و بیش از یک دهه است که مبارزه برای کنترل و امحا آن در #تالاب_عینک رشت ادامه دارد.
    از شهروندان محترم درخواست می‌گردد از جابجایی این گیاه اجتناب نموده و در صورت مشاهده خرید و فروش آن با سامانه ١٣٧ شهرداری رشت تماس حاصل نمایند.

 

  نظرات
جمع آوری پسماند خشک در محدوده منطقه پنج شهرداری رشت

جمع آوری پسماند خشک از درب منازل شهروندان توسط پیمانکاران سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در  محدوده منطقه پنج شهروندان گرامی می توانند همه روزه با مراجعه به صفحه نخست وبسایت سازمان به نشانی www.rasht-bazyaft.ir و فضای مجازی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت نسبت به روزهای جمع آوری زباله های خشک در منطقه خود مطلع گردند و […]

تلاش برای تامین اعتبارات پروژه زباله سوز رشت با مشارکت صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل

تلاش برای تامین اعتبارات پروژه زباله سوز رشت با مشارکت صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل

رایزنی شهردار رشت با همراهی استاندار گیلان و نمایندگان مجلس و ریاست سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در پایتخت برای حل معضل چندین ساله پسماند رشت به گزارش واحد روابط عمومی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت _ جلسه حل معضل پسماند شهر رشت با رییس و عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی امروز دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ با اولویت تامین اعتبار احداث زباله سوز رشت در تهران برگزار شد. در این جلسه که سه نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، اسدالله عباسی استاندار گیلان، رحیم شوقی شهردار  بیشتر ...