اگر فقط زباله‌ها را شب ساعت ۹ بیرون خانه‌ها بگذاریم…..

   رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت اعلام کرد: اگر تنها زباله‌ها را شب هنگام ساعت ۹ شب بیرون خانه‌ها بگذاریم بخش قابل توجه ای از مشکلات و مسائل بهداشتی محله‌مان را حل کرده‌ایم.
علی مقصودی با اشاره به اینکه زمانبندی جمع‌آوری زباله‌های محلات مختلف شهر رشت به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که کار جمع‌آوری دقیقاً از ساعت ۹ شب شروع می‌شود، گفت: شهروندان گرامی می‌توانند با همین کار کوچک اثری مهم در بهبود فضای شهری و پاکیزگی محلات شهر بردارند.
وی با تاکید بر اینکه خارج کردن زباله‌ها در ساعت ۹ شب از خانه‌ها  کار سختی نیست، گفت: به نظر می‌رسد هر فرد با رعایت این  موضوع می‌تواند نقش موثر و مفیدی در پاکیزگی محله خود به طرز چشمگیر داشته باشد.

مقصودی خاطر نشان کرد: شهروندان رشت باید روی مساله زباله حساس باشند چون به نوعی با سلامتی، پاکیزگی و زیبایی شهر ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه بیایید کار را از خودمان شروع کنیم گفت : این اصل مهم که زباله‌ها راس ساعت ۹ شب از خانه‌ها خارج شوند باید رعایت گردد تا هزینه های مدیریت پسماند شهر کاهش یابد.

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در این زمینه همچنین اعلام کرد: یکی از مشکلاتی که شهروندان از آن گله می‌کنند زباله‌هایی است که در ساعتهای مختلف شبانه‌روز در خیابانها دیده می‌شود، این گله‌مندی در حالی است  که مشکل یاد شده ناشی از رفتار خودمان است. اگر زباله‌های خود را از ساعت ۹ شب به بیرون خانه‌ها انتقال دهیم، پاکبانان می‌تواند ساعت ۹ شب آنها را جمع آوری کنند و تا ساعت ۴ صبح شهر کاملا تمیز و عاری از زباله خواهد شد و دیگر شاهد این حجم از آلودگی بصری در طول روز در محله و شهرمان نخواهیم

  نظرات