طرح بزرگ عقیم سازی سگ های بلاصاحب در شهر رشت اجرایی می شود

طرح بزرگ عقیم سازی سگ های بلاصاحب در شهر رشت اجرایی می شود
به گزارش امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت؛ جلسه ای با حضور ریاست سازمان، ناظرین مناطق پنجگانه و مدیر گروه حامیان حیوانات زندگی در صبح روز پنجشنبه ٣٠ آذر برگزار و نسبت به مسائل مربوط به سگ های بلاصاحب در شهر رشت تبادل نظر شد.
علی مقصودی رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در این جلسه با اشاره به تلاش های صورت گرفته در طی شش ماه گذشته از همکاری و کمک های سرکار خانم حمزه لوییان و همکاران ایشان در بهبود وضعیت سامانکده تشکر کرد و افزود : از همکاران شهرداری نیز که در این امر مسولیت دارند انتظار بهبود عملکرد و ارتقا و بهتر شدن شرایط از زنده گیری تا مراحل بعدی را داریم.
مقصودی با اشاره به اینکه موظف هستیم به درخواست های سامانه ١٣٧ شهرداری پاسخ داده و دغدغه های مردم را برطرف کنیم افزود : در زنده گیری ها حتما سگ های قوی و آلفا مدنظر باشد و زنده گیری سگ های ضعیف تر مشکلی را رفع نمی کند.
وی با بیان اینکه سگ گزیدگی هایی که رخ می دهد اغلب مربوط به سگ های قوی در مناطق است که رفتار قلمرو طلبی داشته و موظف هستیم برای پیشگیری از آسیب‌های جسمی و روحی شهروندان در اسرع وقت نسبت به زنده گیری و عقیم سازی اقدام کنیم گفت:
بزودی طرح بزرگ عقیم سازی سگ های بلاصاحب در شهر رشت اجرایی می شود که تعداد بالایی از سگ ها را شامل شده و طی ده سال گذشته چنین آماری از زنده گیری و عقیم سازی در رشت رخ نداده است.
رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت با اشاره به کمک های خیرین برای عقیم سازی سگ های بلاصاحب افزود: از ناظرین مناطق انتظار می رود در اسرع وقت نسبت به بررسی مکان هایی که توسط سگها ایجاد کلنی گردیده اقدام و فهرستی از این مکان ها با اولویت بندی تهیه و به سازمان ارسال نمایند تا برنامه ریزی لازم برای زنده گیری و هماهنگی با کلینک دامپزشکی جهت عقیم سازی انجام شود.
مریم حمزه لوییان از فعالین حمایت از حیوانات نیز در این جلسه ضمن تشکر از ریاست سازمان و پشتیبانی های لازم از فعالیت حامیان حیوانات در بهبود وضعیت سامانکده گفت: از ناظرین و پیمانکاران مناطق انتظار همکاری متقابل داریم تا زنده گیری ها هدفمند باشند و به حل مشکلات منتهی شود.
وی با اشاره به اینکه زنده گیری ها در روز انجام شود تا با رعایت اصول بوده و پس از عقیم سازی و طی دوران نقاهت نیز در همان محل رهاسازی شود گفت: انتظار می رود یک نفر از سوی حامیان همراه تیم زنده گیری بوده و نسبت به اینکار کمک خواهیم کرد.
در پایان هر یک از ناظرین مناطق به بیان دغدغه ها و راهکارها جهت اجرای بهتر طرح پرداخته و مقرر گردیده ضمن تهیه فهرست و اولویت بندی، خودروها نیز دارای بنر و یا برچسب شوند تا ساماندهی مطلوب تری برای اجرای طرح صورت پذیرد.
  نظرات