کاشت وتیور، اختر، نهال بید و خیزران در لندفیل سراوان 

کاشت وتیور، اختر، نهال بید و خیزران در لندفیل سراوان
با هدف تثبیت خاک و در ادامه پروژه بهسازی لندفیل سراوان بوته گیاه وتیور، نهال بید و مقادیر زیادی لوله خیزران و گیاه اختر در سراوان غرس شد.
به گزارش امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماند های شهرداری رشت؛ علی مقصودی رئیس سازمان با اعلام این خبر گفت : تعداد پنج هزار بوته گیاه وتیور، هزار و پانصد عدد نهال بید و تعداد زیادی خیزران و گیاه اختر در لندفیل سراوان کاشته شد.
وی با اشاره به اینکه گیاه وتیور یکی از گیاهان معطر با کاربردهایی نظیر جلوگیری از فرسایش خاک، اصلاح و احیای اراضی، تصفیه و کاهش آلاینده های موجود در فاضلاب، اصلاح خاک های اسیدی و سولفاتی می باشد افزود : از دیگر فوائد این گیاه قابلیت جذب فلزات سنگینی همچون آرسنیک، کادمیوم کروم، مس، جیوه، نیکل، سلنیوم، روی و سرب را دارد.
مقصودی همچنین با اشاره به کاشت نی خیزران گفت : خیزران با مقاومت بالا در زمین های اسیدی قابل رشد بود و سی و پنج درصد بیشتر از سایر درختان اکسیژن تولید کرده و دی اکسید کربن بیشتری را به خود جذب می کند و نقش بسزایی در تصفیه آب های آلوده دارد.
رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت شیرابه را از چالش های اساسی دفنگاه برشمرد و افزود : جهت تعیین و تکلیف تصفیه خانه و لغو قرارداد با پیمانکار به دلیل عدم انجام تعهدات اقدامات لازم بعمل آمده اما برای کاهش خسارات ناشی از شیرابه ها کاشت خیزران و گیاه اختر در خروجی لندفیل برنامه ریزی و اجرا گردید.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال عملیات بوته و نهال کاری در سراوان ادامه خواهد یافت افزود : تلاش می شود تا در راستای پروژه بهسازی لندفیل سراوان، اقداماتی نظیر ایجاد پوشش سبز بر روی پشته های خاکی احداث شده نیز به انجام برسد تا از میزان انتشار گازها نیز تا حد ممکن جلوگیری بعمل آید.
  نظرات