احداث حوضچه تجمیع شیرابه در دفنگاه سراوان

با هدف جلوگیری از انتشار شیرابه ها حوضچه تجمیع شیرابه در دفنگاه سراوان رشت در حال احداث است.

به گزارش امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت‌؛ طرح جمع آوری شیرابه با احداث حوضچه در مجاورت دفنگاه سراوان همزمان با پیشرفت پروژه ترمیم و بهسازى جایگاه در حال انجام است.

علی مقصودی ریاست سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت با اعلام این خبر افزود : همواره یکی از مشکلات دفنگاه سراوان انتشار شیرابه ها بوده است که در این راستا با احداث حوضچه تجمیع شیرابه با لایه ژئو ممبران این مهم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه عملیات خاک برداری، لوله گذاری و احداث حوضچه با لایه ضد نفوذ ژئو ممبران باعث عدم ورود شیرابه به داخل خاکی و آلودگی منابع آبی سطحی و زیر زمینی می گردد گفت : این عملیات در ضلع شمال غربى دفنگاه سراوان آغاز شده است.

محمود بهرامخواه معاون پردازش و دفع پسماند سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت نیز با اشاره به فواید احداث این حوضچه افزود : تمامی شیرابه های خروجى از دفنگاه زباله در این مکان جمع آوری شده و سپس جهت تصفیه به داخل کارخانه تصفیه شیرابه پمپاژ میگردد.

با توجه به تاکیدات دولت و ریاست محترم جمهور، پیگیری های وزیر کشور و استاندار گیلان و عزم شهردار و تیم مدیریت شهری و حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر رشت مبنی بر ساماندهی دفنگاه زباله سراوان، پس از احداث و تجهیز کامل تصفیه خانه شیرابه و راه اندازی آزمایشی آن اکنون عملیات اجرایی شامل بهسازی دفنگاه، ایجاد حوضچه جمع آوری شیرابه و سایر اقدامات لازم با سرعت در حال انجام می باشد.

 

  نظرات