برگزاری جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری

با حضور اعضای کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری رشت اقدامات سه ماهه سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در روز شنبه ٢٨ مرداد ١۴٠٢ بررسی شد.

به گزارش امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت‌‌؛ سجاد حسینی عضو هیات مدیره این سازمان با اعلام این خبر افزود : در راستای گزارش دهی به اعضای محترم کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت، جلسه ای با حضور رییس و اعضای کمیسیون برگزار و در خصوص آخرین اقدامات این سازمان گفتگو شد.

حسینی با بیان اینکه در حوزه رفت و روب شهر اقدامات در سطح مناطق پنجگانه انجام می‌شود گفت: وضعیت تفکیک از مبدا و جمع آوری روزانه پسماند خشک پس از وقفه ای سه ساله مجددا آغاز گشته و مجموعا ۴ شرکت پیمانکار در پنج منطقه با بیست و پنج دستگاه خوردرو بصورت روزانه اقدام به پخش موزیک، تحویل کیسه زباله و دریافت زباله خشک از شهروندان می نمایند و شهروندان محترم جهت اطلاع از روز و ساعات جمع آوری بر اساس نقشه های تهیه شده می توانند از سایت سازمان یا فضای مجازی کسب اطلاع نمایند
وی با اشاره به چاپ بنر افزود : بزودی در مناطق پنجگانه بنرهای جمع آوری پسماند خشک نصب خواهد شد و اگر شهروندی تمایل به فروش زباله های خشک داشته باشد شرکت ها موظف به خریداری از آنان هستند.

عضو هیات مدیره سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت با اشاره به جمع آوری کاغذ در ادارات گفت : یک پیمانکار ویژه صرفا برای ادارات سطح شهر بکارگیری شده است تا زباله های خشک تفکیک شده را از کارکنان دریافت نماید. وی همچنین بهسازی های صورت گرفته در سامانکده سگ های بلاصاحب شهری و آخرین اقدامات انجام شده در سراوان را اشاره و افزود : یکی دیگر از مباحث مربوط به پروژه زباله سوز شهر رشت بود که جلسات متعدد در تهران و رشت با مدیر صندوق توسعه ملی و مدیران عامل دو بانک و شرکت طرف قرارداد باحضور استاندار و شهردار برگزار و توافقاتی برای تسریع در روند احداث زباله سوز صورت گرفته است.

در این نشست، اعضای کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در جریان آخرین اقدامات و جلسات قرار گرفته و نظرات و پیشنهادات ارشادی خود را نیز بیان داشتند.

حسینی ضمن تشکر از حمایت های اعضای محترم اسلامی شهر و شهردار رشت در خصوص مباحث مربوط به مدیریت پسماند افزود : سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و انسجام و ریل گذاری صحیح مدیریت پسماند بکار گرفته و امیدوار است پروژه های در دست اقدام نتایج مثبتی در ساماندهی پسماند شهر رشت به دنبال داشته باشد.

 

  نظرات